Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.05.2007 16:12 - За жената сътворена от Бога
Автор: cyrix Категория: Други   
Прочетен: 4778 Коментари: 13 Гласове:
1

Последна промяна: 09.05.2007 16:17


Първо искам да отбележа някой неща лично за моя живот за да разберете защо е този пост и да някой да не се подсмихва иронично като прочете заглавието. Аз несъм женен, нямам  прителка, дори бих казъл че бях малко против жените настроен, защото досега много горчивина съм получил от тях. Бях леко ожесточил сърцето си и на всяко момиче и на всяка жена която срещах слагах етикетче с надпис "Предател". Зная, че има и другата страна т.е. момичета са огорчени от момчета, жени от мъже и се започва една война която няма край, война по страшна и от най-свирепата сеч в битка. Тук в тази битка често няма физическо проливане на кръв, трупове и зловонието на бойното поле, но има съсипани сърца, изтерзани умове, изплакани очи и отпаднали духом хора който невиждат смисъл от своя живот. Мисля, че е време тази касапница да спре и всички да погреднат към това което казва Бог за половете, този който сам ги е сътворил. Аз не претендирам да съм чел книги на тази тема,  и една несъм чел, но съм чел Бибилията и мисля, че това стига като за начало. Защо пиша за жената първо, не за мъжа? Ами защото Бог видя, че имам проблем и почна да дава отговори, започна да ме променя за да се превърна в едни  добър негов син който вместо да воюва с неговите дъщери им помага. Няма да се опитвам да пиша проповед, нито ще се задълбочавам много много, само отделни щрихи ще сложа а вие ще се оцветите картинката, точно както едно време когато бяхме дечица :) Нека нашето пътешествие из Бибилията да започне, затегнете коланите, погледнете часовниците - Добре дошли преди 6 000 години!
    1. Началото -  Битие 1:27 И Бог създаде човека по Своя образ; по Божия образ го създаде; мъж и жена ги създаде.
а) Сътворението на човека - Битие 2:21-23 Както може всички сами да се убедим жената не е никак по долу от мъжа, и двамата са създадени директно от Бога, и двамата носят Божия образ в себе си. И още в началото Бог раздели половете т.е. раздели тяхните дейности и задължения. Всеки един от нас като види един тежктоварен камион знае какво е неговото приложение - пренасяне на тежки и обемни неща, а пък като види Порше Карера знае, че тази кала е за превоз на хора, за не много тежки и обемни неща. Така са мъжа и жената, всеки си има роля и задължения и не е правилно единия пол да изземва неща прилежащи на другия пол. Днес прочетох в една много стара книга "Векове и Диспенсаций" следното нещо за създаването на жената - Не от главата, за да не го привъзхожда, нито от краката му, за да не бъде тъпкана от него; но от страната му, да бъде равна с него; под ръката му, за да бъде покровителствана от него, и близо да сърцето му, за да бъде възлюблена." ( Матю Хенри ) Мъжа и жената са равни пред Бога като индивиди, но не и като задължения. Жената бе създадена като помощник на Мъжа, може по-слаб съсъд  да е, но без него Мъжа завинаги щеше да има нужда от помощ т.е. леко несъвършен. И двамата се грижиха за Едемската градина, Адам беше по-силен и вършеше повече, Ева бе по слаба физически и следователно по-малко. Но нека си представим Адам сам, какво щеше да стане с него и грижата за Едем? Постоянно щеше да изостава или пнебрегва дадени неща за да свърши други и постоянно неще щеше да се довършва. Лошо!
б) Падението - Битие 3:1-7  Адам и Ева съгрешиха защото се поддадоха на изкушението. Първо Ева падна и след това тя стана причина да падне и Адам, следователно тя е виновна нало? Не! Адам по своята същност бе малко по-силен и в реалния свят и в духовния свят, но той по лесно се огъна отколкото Ева. В еврейския оригинал вместо змия се използна друго име което също се отнася за змията, но в времето преди падението - Блестящ! Сега е времето мъжете да престанат да обвиняват жените, че са били по-малодушни и лесно губещи позициите си. Забележе кой първи попита Бога и кой първи започна да се оправдава - Адам! Сега вижда ли се на кой лежи отговорноста?
в) Съда - Битие 3:15-19 Бог съди всички тогава - и змията, и мъжа и жената. Интересно е, че Бог е най-строг към мъжа защото той беше глана на семейството. Той води семейството, жената е неговия най-близък съветник и помощник, той трябва да се вслушва в съветите й, да и помага, да я насърчава когато е обезкоражена, но й да бъде мъж такъв какъвто Бог е казъл, че трябва да бъде. Щом жената е по-слабия съсъд, а мъжа толкова лесно бива побеждаван то тя на кой да се подпре? Нека не се учудваме, че в църквите жените са мнозинство - те търсят твърда упора защото съзнават колоко да крехки и те са дошли при най-силния! Затава моя призив е - Мъже стойте си на мястото където Бог ви е поставил за да имаме уважението и помоща на жените!  Бъдете глави на семействата, на приятелите, на църквите а не опашки!
2. В времето на Стария Завет - Предполагам, че много мъже съжаляват за Стария Завет когато мъжа е бил едва ли не самодържец в своя дом. Това беше така заради присъдата дадена от Бога върху жената, тя трябваше да изтърпи един вид плен, наказание за свойте действия. Но нека незабравяме, че Бог обеща нещо на жената -  Битие 3:15 "Ще поставя и вражда между тебе и жената и между твоето потомство и нейното потомство; то ще ти нарани главата, а ти ще му нараниш петата." Бог каза това въпреки, че в Стария Завет навсякъде се говори за потомството на мъжа. Това беше едно славно обещание и пророчество за Христос който щеше да възтанови реда от времето на Сътворението. Неса много женските образи в Стария Завет но те са толкова ярки, просто неможе да се подминат, ето някой от тях:
- Сара, жената на Авраам
- Ревека
- Мириам, сестрата на Моисей
- Девора
- Рут
- Авигея, жената на Навал, по късно и на Давид
- царица Естир
Това не са всички женски персонажи, само една малка част върху който ако се разисква, ще трябват много постове :) Времето на Стария Завет беше и едни пример и приготовление за въздигане на жената до това положение което имаше преди. Лошото е, че жената като видя това поиска още повече и желае мястото на мъжа, а това не и е дадено! Помислете за лъскавото Порше в началото и една тритонна тежест върху него, какво ли ще стане с него? Ами ... ще се смачка! Сега сложете тази тежест на един 15 тонен MAN, каква ще стане с него? Нищо! Бавноще потегли на 1-ва скорост но оттам натак няма проблеми - той е създаден да носи по-тежки неща!!!
4. Новия Завет - ап. Павел най-много е писал на тази тема -
1 Коринтяни 7 глава цялата
Ефесяни 5:22 до края на главата
1 Тимотея 2:11 до края
Жената е поставена като помощник на мъжа, но не слуга, мъжа е длъжен да я обича, закриля и помага, но и той  да бъде помощник като силата и намалее и тя започне да отпада. Мъжа не е цар над семейството, а е настойник! И ако мякой от двата пола прави нещо което е нехарактерно за своя пол то е редно спре и да иска помощ от Бога за да не дойде време сам Бог да изобличава този човек. А това не е много приятно, от личен опит го казвам :(
5. Моята позиция - Лична аз смятам, че най-красивото нещо в живота на един човек е да намери своя другар в живота. Наскоро една моя позната ми сподели следното - Така искам Бог да ми покаже на кой съм аз ребърце! В първия момент се усмихнах великодушно, но след това се замислих колко истина има в това и колко е правилно. Някой тръгват и почват да се мерят или да мерят дадено ребъце дали пасва тук и там. А това е глупост! Бог създаде на Адам само една Ева! Само една Ева! Моята позната от доста време знам, че спря да се оглежда за Адам, ами само чакаше от Господа отговор, той да й го посочи, а не тя да сочи и пита "Този ли е?" и да пробва дали ще пасне като негово ребърце, тя стой и чака! И докато чака знам, че се моли Бог да я осъвършенства според Притчи 31 гл. Може би сега някой друг ще се усмихне снизходително, но ще сгреши. Бог е положил копнежа по другия в самите нас, както е копнежа по Него! Човек винаги е търсил пред нещо да се покланя, нещо на което да се моли и иска помощ. Същото е между мъжа и жената, всеки един от нас търсе себе си в другия защото другия е част от теб и ти от другия! Жената която Бог е приготвил за мен знам, че ще е моето ребърце, друга неби могла да се сравни с нея, и затова аз ще я чакам! Ти би ли чакал? Би ли чакол Бог да ти доведе твоята половинчица?



Гласувай:
1



1. candysays - ***
10.05.2007 17:32
Ще се върна скоро към поста и ще го прочета по-внимателно, заслужава си :))*

P.S. Хубаво е че търсиш мир (и между половете) и че си готов да променяш мнението си, въпреки нараненото си сърце... Запомни- и отделния човек не бива да подвежда за характеристиките на пола по принцип, макар че често е така... за много хора...
цитирай
2. cyrix - За мира м/у половете
11.05.2007 09:31
Лесно е да извадят томахавките и да почне сражение, ще има и победители и победини, или поне на пръв поглед. Лошото е, че в действителност всички ще са победени! :( Бог е призовал човека да бъде добър и подобен на него, да пази и съгражда, а не да напада и руши. Греха изроди човека, и той загуби своята слава която имаше при сътворението. Аз не казвам, че мъжете са по-съвършенни и жените по-долу от мъжете, казвам че всеки от нас има точно определено място постановено от Бога, мажете си имат свое място както и жените. Всеки си има роля, като всяка роля е уникална! Всеки който си е на мястото, и не се бунтува съм сигурен, че Бог ще го благослови. Права си candysays, че по 1 представител неможе да се съди, например аз съм най-високия от моя род, всички останали мъже са около 175 см. Ако видиш мен неможеш да кажеш, че всички в рода ми са високи, нито да видиш брат ми и щом той е 176 см. да заявиш, че всички са среден ръст. Бибилията казва, че човек трябва да гледа на Господа, а не на човек и това смятам да направя! Всеки има свободна воля подарена от Бога, нека избере сам своя път- дали е с Него или е против Него!
цитирай
3. анонимен - в Новия Завет пише, човек да обича ...
11.05.2007 09:43
в Новия Завет пише, човек да обича жена си като себе си, така както и Христос даде себе си за църквата.Мъжът е глава на жената и ако той не е тогава какво?В Б-я мъжа май не е глава, а и в църквите е така.Дейни са жените , а не мъжете-дори не решават да променят ситуацията.Има момчета, които чакат момичето да предложи-това как го разбирате.Бих искала да е различно-както е в Библията.
цитирай
4. cyrix - Вярно е, че мажете са отстъпили от ...
11.05.2007 12:35
Вярно е, че мажете са отстъпили от позицийте си, защото видяха че ако отстъпят жените щи настъпят и няма да има вакум. Жените пък са амбицирани да докажат някой неща, комунизма лиши България от вярата в Бога и сами виждаме и осещаме последствията - разбити семейста и нещото наречено "семейство без брак"!!! Без Бога нещата се объркват. Според мен трябва на църквата нови водачи според сърцето на Бога, тези който са в момента са малко мекушави. В църквата има ТЕОКРАЦИЯ ( управление на Бога ) а не Демокраця ( управление на народа ). При моя пра-дядо и дядо ми такива изцепки не е имало, но тогава се е проповадвало и управлявало както трябва - безкомромисно по отношение на Словото! Нещо което не е правилно се е отсичало! Сега има твърде много компромиси с цел да се привлечат повече без значение на качеството, важен е броя а не начина! "Какво че младежите живеят без брак, няма да проповядваме за това за да не се засегнат!" Е ако това ли е образеца предложен от Бога? МЪжа е създаден да боде Мъж, Жената е създадена Жена и всеки има място! В една армия няма само пехотинци, само авияция, само танкисти, различини части и типове войски който като се обединят стават сила иначе сами по себе си са нищо.
цитирай
5. lilac - Много важна тема, вълнува ме и мен. ...
11.05.2007 15:50
Много важна тема, вълнува ме и мен.
Харесват ми много вашите мисли и ви подкрепям.
Не понасям органически налагането на една мода, каквито са еманципацията за жените, "метросексуалността" (да не употребя друга дума) за мъжете, както и т.нар. стил унисекс, въпреки че хората са индивидуални и две души се допълват, ако са водени от Бога.

И едно нещо се присетих сега, а вие преценете дали можете да го свържете с темата. Когато играех народни танци, ръководителят ни най-често ни критикуваше (момичетата) не за техниката, а за излъчването с думите: Къде е вашият свян?
Не мисля, че една самоуверена, самодостатъчна, горда и наперена жена изглежда женствено. И обратното.
цитирай
6. cyrix - Права си lilac
11.05.2007 16:55
Съгласен съм с теб, че една горда и самовлюбена жена не изглежда достатъчно женствена, дори мотивиращо да се отвърне на огъня с огън от мъжкете среди. Според мен един пример за добро семейство е Авраам и Сара, той се вслушваше в всичко което тя казваше, а тя го почиташе не само на думи. Имаше и кризистни моменти, но при кое семейство няма? Жената трябво според мен дори малко повече да се показва слаба и женствена за да предизвиква мъжа да действа. Например според мен няма нищо лошо един мъж от време на време да сготви, да пусне прането, да мине с прахусмукачката и др. ежедневни домакински дейности. Това да не върши ежедневно и непрекъснато, и той да е един вид жената вкъщи, а било заедно, било като види, че тя е уморена или няма време да и помогне от любов! Любовта! Бог е предал свое качество на човека при сътворението му, чрез духа който е положил в него, и който всъшност е част от Бога. Партниора от Бога е огромно благословение, поне аз така смятам!
цитирай
7. анонимен - Любчо, извини ме, но къде пише в Б...
14.05.2007 09:39
Любчо, извини ме, но къде пише в Бибилията-това е мъжка, това е женска работа. Не се заяждам просто питам. Ти казваш, че жената трябва да е слаба-та тя сие слаба, но няма кой да и отдаде това право-от нея все се иска да е силна, дасе справя със ситуациите, да се грижи за всичко, а и да ходи на работа. как лично ти виждаш твоята съпруга-интересно ми е?
цитирай
8. cyrix - Битие 3:16 На жената рече: Ще ти п...
14.05.2007 11:08
Битие 3:16 На жената рече: Ще ти преумножа скръбта в бременността; със скръб ще раждаш чада; и на мъжа ти ще бъде подчинено всяко твое желание и той ще те владее.
17 А на човека рече: Понеже си послушал гласа на жена си и си ял от дървото, за което ти заповядах, като казах: Да не ядеш от него, то проклета да бъде земята поради тебе; със скръб ще се прехранваш от нея през всичките дни на живота си.
18 Тръни и бодли ще ти ражда; и ти ще ядеш полската трева.
19 С пот на лицето си ще ядеш хляб, докато се върнеш в земята, защото от нея си взет; понеже си пръст и в пръстта ще се върнеш.
20 И човекът наименува жена си Ева {Т.е. Живот.}*, защото тя беше майка на всички живи.

Мисля, че още в самото начоло Бог определи в още линий кой с какво ще се занимава - мъжа с набавянето на основната част от прехраната, а жената с отглеждането и възпитанието на децата, а покрай това и домакинството.


Тит 2:3 също и старите жени да имат благоговейно поведение, да не са клеветници, нито предадени много на винопийство, да поучават това, което е добро;4 за да учат младите жени да обичат мъжете си и децата си,
5 да са разбрани, целомъдри, да работят у домовете си, да са благи, подчинени на мъжете си, за да не се хули Божието учение.
6 Така и момците увещавай да бъдат разбрани.

Тук ясно Павел казва кое за кой е. Аз лично не очаквам жената да се справя с всичко, а ако тя ке справя с всичко за какво съм аз? Каква е ползата от мен за нея и обществото? Никаква! А какво Бог ще ми каже в такъв случай? "Любо, несъм доволен от теб! Поправи се!" Затова предпочитам да съм наясно с нещата който задължително за мой приоритет и тези който са с препоръчитерен характер. Много добре занм колко е силата на една жена, мога да твърдя че аз превъзхождам в физическа сила 2/3 от жените въпреки мойте 63 кг. Просто физиката на мъжа предполага да издържа натоварвания, а и аз идвам от село и съм навикнал на работа. Едно време се е очаквало повече от жените по отношение на силата, пра-баба ми е родила и 8-те си деца на полето докато е била на работа, баща ми е роден също там. Неочаквам обаче същото от моята бъдеща съпруга! Аз няма да позволя! Тези който ме познават занят, че аз като реша нещо съм твърд като хиксова стомана - 60 единици твърдост, за сравнение ще отбежа че диаманта е от 80 до 100 единици твърдост. От както се помня се грижа за себе си, мога да готвя макар и по обикновенни неща, честа, пера и т.н. Нищо от домкинската работа не ми пречи, и един ден като имам съпруга пак няма да ми пречи да върша тези неща, дори мисля че може би ще имам желание да правя тези неща по често за да й помагам. Една искрена усмивка и прегрътка са толкова ценни когато са с любов подарени! Ако виждам, че съпругата ми е капнала от работа трябва да съм най-ограничения мъж на света ако тръгна да я карам да работи вкъщи! Зная, че за всяко едно нещо което съм помогнал на близък то това е най-скъпоценната инвестиция, а ако този този близък е жената която ще е с мен то това е безценна инвестиция!!! Как я вижда ли? Ами незнам, все още насъм я срещнал, но предполагам че ще е най-красивата жена която ще видят мойте очи. Без дори да се старае така ще ме очарова, че ще копнея да съм с нея в всичко което върши тя - ако е готвене от ще помагам за готвенето, ако ще е чистене в чистенето и т.н. В всичко което тя ми позволи да и помагам ще и помагам от все сърце защото щи я обичам. Любовта превъзходда всичко останало! И в най-обикновенна брузка и изтъркани дънки ще е като Савсаката църица за мен! Искам да бъда като Давид - мъж според сърцето на Бога! Това е всичко което желая за нас!
цитирай
9. pomilvana - Pozdravqvam te!
16.05.2007 18:03
Neka silata na dumite ti stane qvna za vsi4ki, kogato se dopylni6 s tvoeto rebyrce. I znam, 4e 6te ste blagosloveni v liubovta si. Za6toto ima6 velik Bog. I za6toto ima6 pravilni prioriteti i motivi.
Mir!
цитирай
10. анонимен - Дано не нараняваш момичетата или ...
17.05.2007 17:13
Дано не нараняваш момичетата или момичето, което би те харесало-внимавай по-пътя, а може и да си го срещнал, но да не си разбрал, че това еТЯ.........
цитирай
11. cyrix - За нараненото сърце
17.05.2007 18:39
За жалост ще споделя, че може би съм бил причина за проливането на много "боева кръв в мирно време" :( Отдавна моля Бог за прошка за тези неща, знам че той ми е простил, но аз несъм си простил все още. Аз бях като Йоав Саруиният син който уби Авенир Нировия син и Амаса Етеровия син който бяха по-добри от него! Ако някой който съм наранил в моето минало сега чете тези редове искам да го помоля да ми прости! Съжалявам за всяка една дума която е бил като меч който е пронизвал сърцето на човека срещу мен. Простете ми! Вече не водя войни, но аз помня че не съм постъпвал правилно и съм грешал и искам прошка за стореното от мен!
цитирай
12. анонимен - "Съжалявам за всяка една дума ...
18.05.2007 08:58
"Съжалявам за всяка една дума която е бил като меч който е пронизвал сърцето на човека срещу мен. Простете ми! Вече не водя войни, но аз помня че не съм постъпвал правилно и съм грешал и искам прошка за стореното от мен!"
Любчо, потърси в себе си , за да простиш, да поискаш прошка от Бог и от момичетата, които си наранил. Прости ми за прямостта, но така чувствам нещата. Ако направиш крачка, ще се променят нещата за теб, ще имаш победа и освобождение, чрез Исус Христос нашия Избавител!
цитирай
13. merita - Приемам позицията ти. Бог да ти п...
23.05.2007 00:58
Приемам позицията ти .Бог да ти посочи твоеторебърце ти желая от все сърце!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: cyrix
Категория: Други
Прочетен: 145413
Постинги: 49
Коментари: 58
Гласове: 462
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930