Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.04.2007 16:47 - Послушанието на Исус Навин
Автор: cyrix Категория: Други   
Прочетен: 1668 Коментари: 1 Гласове:
0

Последна промяна: 17.04.2007 10:34


Послушанието на Исус Навин

Исус Навин 1:1-9



1. Ново призвание – Исус Навин изведнъж получи нещо което небеше очаквал – стана водач на цял народ и то по много странен за него начин. Досега Исус Навин беше слуга на Мойсей, генерал от израелската армия под прякото ръководство на Мойсей и съвършенно предан на него и Бога. Той обичаше Мойсей като негов баща, и изведнъж този негов баща Бог го погреба и той е призован да заеме неговото място. Можем ли да си представим как се е чувствал Исус Навин? Колко е бил объркан и смутен? Колко тъжен и омъчненен е бил от загубата на своя наставник и в същия момент Бог му се явява и започва да му говори. Можем ли да си представим колко още повече неговите чуства се разбъркват, а това няма да е от полза за никой. В целия израел е било същото, Мойсей си замина и те се обезсърчиха на прага на Обетованата земя, всичко рухна в миг на око. Предполагам, че на всеки един от нас ни се е случвало подобно нещо, да сме така силни във вярата чрез нещо, че сякаш е вече в ръцете ни, и изведнъж това нещо липсва и дотук е с нашата вяра. До смърта на Мойсея Исус Навин беше просто Исус Навин, но след неговата смърт той беше ИСУС НАВИН! На него Бог повери отговорноста и честта да поведе Израел към Обетованата Земя, а не на Мойсея. Тази вечер ако се вгледаме внимателно ще открием, че на нас също Бог ни дава ново призвание, нещо което тези преди нас са очаквали и молили за него, но на нас се дава, а именно Последната Битка на Църквата Христова! До личната си среща с Христа ние просто бяхме един Исус Навин, но вече не е така – всеки от нас има призвание сега и трябва твърдо да застане зад него и да не подсмърча по миналото, ами с вяра и дръзновение да пристъпи напред и да бъде войник Христов! В тази война няма уволнение, няма отпуски, няма гарнизони, има служба която е опредена точно за мен и теб и която трабва да я носим точно както я носи Исус Навин – послущно и прилежно!

2. Увещания, наставления и заповеди – Исус Навин не остана сирак след смърта на Мойсей, напротив той веднага получи по-добър учител отколкото беше Мойсей. Когато си сам на бойното поле положително знай, че неси сам ами Бог е с теб и има още много войни в тази война. „2 Слугата ми Моисей умря; сега, прочее, стани та мини през тоя Иордан, ти и всички тия люде, в земята, която Аз давам на тях, на израилтяните.” Господ му каза – Исусе стига плака, Мойсей беше добър учител за тебе досега, сега е време да минеш на по-горно ниво в познанието ти за Мен, затова аз ЛИЧНО ще те уча. Ако Мойсей е вечно с теб, ти няма никога да порастнещ достатачно, винаги ще разчиташ на него, а не Мен! Бог отне нещо добро на Исус Навин, за да му даде най-доброто! Аз си спомням много велики пастири, спомням си много велики дела, аз си спомням една по-различна църква от днес, църква изобилстваща на дарби. Някой от тези неща ги няма днес, но това е за да може аз да имам по-доброто! Едновременно както Бог насърчи Исуся така и му даде и конкретни заповеди – Бъде смел! Бъди безкомпромисен! Бъди всеотдаен относно моя закон и Мен! Бъди готов да бъдеш на мое разположение постоянно! Недей да се отчайващ защото Аз съм с теб! Тази вечер пред нас са същите заповеди потвърдени и разширени от нашия Господ Исус Христос! Матея Глава 28 "19 Идете, прочее, научете всичките народи, и кръщавайте ги в името на Отца и Сина и Светия Дух,20 като ги учите да пазят всичко що съм ви заповядал; и ето, Аз съм с вас през, всичките дни до свършека на века. [Амин].” Убеден съм нашето поколение превъзхожда предното защото на нас се пада честа да сме хората, които ще устоят в това последно време, когато Бог ще събере всички свои чада горе на Сватбената вечеря на Агнето! Аз съм минал през отричането на Божията воля за мен, исках си онова добро старо нещо, но разбарах, че докато не се разделя с него, аз не мога да се изпълня с ново помазание. Аз нежелая да бъда като цар Саул – човек със старо помазание, човек който си спомня само нещо отминало. Аз нежелая да бъда като пророк Самуил – човек с днескашно помазание, нежелая само днес до имам радоста си в Бога, нежелая само днес да виждам Бога и само днес да съм благославян. Аз искам да съм като цар Давид – човек със старо, днескашно, но и утрешно помазание. Искам Всеки ден аз да копнея да съм в дворовете Господни, всеки ден сърцето ми да гори и да чакам с нетърпение нежния повик на Бога! О, как благодаря на Бога, че въпреки мен, въпреки всичко се грижи така за мен, всеки ден и час, и въпреки всичко ми дава най-доброто.

3. Решението на Исус Навин – „10 Тогава Исус заповяда на началниците на людете, като каза: 11 Преминете през сред стана и заповядайте на людете, казвайки: Пригответе си храна за път, защото след три дена ще минете през тоя Иордан, за да влезете да завладеете земята, която Господ вашият Бог ви даде да притежавате” Колко време отне на Исус да премине към действие? Дни? Години? Исус веднага пое свойте нови задължения с плам ревност и веднага задейства целия Израел. Той не си губеше времето, защото знаеше, че колкото повече той се бави, то толкова той лично забавя времето за завладянаето на Обетованата земя! Той я очаква вече 40 години, сега е времето защото Бог му каза това и той бе послушен докрай! Той първо заповяда да се приготви стана за тръгване, и като беше всичко готово, тогава първо заповяда Божия Ковчег да замине пред Израел, за да показва пътя към влизането в наследство. Нашия Ковчег е Христос, той дойде преди 2000 год. и днес стои на небето и чрез своето Слово ни даде преки наставления и увещания, но и заповеди. Пред нас стои Йордан – границата на нашето наследство което трабва да извоюваме и отнемем от княза на този свят. Да я преминем ли ИЛИ да си останем в пустинята? Йордан е пред нас, пустинята е зад нас, пред теб е Бог, даващ ти вечно наследство което е само за Израел! Исус премина Йордан с Божия Ковчег отпред, разделяйки реката на две и премивайки по сухо. След това той спря в Галгал за да обреже израйлевите мъже, които го следваха защото бяха необрязани. Не е достатачно да кажеш, че ще следващ Христа, да преминеш своя Йордан, нужно да се оставиш всецяло в ръководството на Бога, той да те умие и очисти, за да станеш годен за бой! Обрязването на възрастни мъже е много белезнено преживяване, нужно беше време да оздравеят от това обрязване. Ако помислим върху писанието не всички тогава им се наложи да се обрежат – Исус Навин и Халеф не се обрязаха защото бяха вече обрязани. Положително Исус е бил страж и помощник на всеки, защото по-голямата част от мъжете е била негодна тогава. Вижте само това –Ис.Навин 5:13 И когато беше Исус при Ерихон, подигна очи и видя, и, ето, насреща му стоеше човек с измъкнат нож в ръка; и Исус пристъпи при него и му рече: Наш ли си, или от неприятелите ни?” Исус Навин не спеше, ами бодърстваше и съм сигурен, че при тази среща е бил постови с оръжие в ръка. Той не си позволяваше ленност, ами беше подпорка на Израел. Всеки от нас, ако е обрязал своето сърце към греха трябва да е в помощ на този, който е слаб и повален от врага ни.

4. Тази вечер пред нас Исус Навин е пример, пример оставен пред вас но и сведетел от Бога пред нас. Исус Навин беше верен докрай и послушен ученик, убеден съм, че и най малкия между Божиите светии може да надмине не само Исус Навин, но й апостолите стига обаче да е послушен. Исус се провиква през вековете към мен и теб със следното послание – „13 И дадох ви земя, на която не бяхте положили труд, и градове, които не бяхте съградили, и вие живеете в тях; и ядете от лозя и маслини, които не сте садили. 14 Сега, прочее, бойте се от Господа, и служете Му с искреност и истина; и махнете боговете, на които служеха бащите ви оттатък реката и в Египет, и служете Господу. 15 Но ако ви се види тежко да служите Господу, изберете днес кому искате да служите, - на боговете ли, на които служиха бащите ви оттатък реката, или на боговете на аморейците, в чиято земя живеете; но аз и моят дом ще служим Господу.” Тази вечер е вечер за взимане на решения, всеки е застанал пред Бог, пустинята е зад нас, Йордан е пред нас и е време за действие, на избор! Но аз и моя дом ще служим на Бога!!!


София, Бачо Киро
неделя, 07 Януари 2007 г.


Тагове:   Навин,


Гласувай:
0



1. val - :)
17.04.2007 10:48
Нека сме послушни, както и Христос: "дори до смърт!", защото голяма е наградата ни на небесата, когато сме хулени и гонени, заради Божието име!

Поздрави и отново благодаря за това слово!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: cyrix
Категория: Други
Прочетен: 145387
Постинги: 49
Коментари: 58
Гласове: 462
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930